Wizerunek marki a znaczek firmowy, czyli o znaczeniu logo

Mówi się, że oczy to odzwierciedlenie ludzkiej duszy, a w kontekście czysto marketingowym aż chciałoby się przenieść tę metaforę, posuwając się do stwierdzenia, że logo to symbol przedsiębiorstwa. Jeśli prawdą jest, że pierwsze wrażenie ma znaczenie, to to, jakiego rodzaju znak firmowy przypiszesz swojej placówce usługowej, sklepowi, stronie internetowej, czy tworzonej przez siebie marce przesądza o zainteresowaniu Twoją ofertą ze strony konsumentów.

Profesjonalnie wykonane, czyli…?

Jak na miniaturowym logotypie zawrzeć wszystko, czym chcielibyśmy, aby wyróżniało się nasze przedsiębiorstwo? Na co zwrócić szczególną uwagę, projektując znak firmowy? Czy ważniejszą rolę pełnią odpowiednio dobrane kolory, czy może istotniejsza jest jednak konkretna grafika? Jak sprawić, aby logo wzbudzało zaufanie potencjalnej grupy targetowej? Pytań aż roi się, kiedy w grę wchodzi tworzenie takiego logotypu, który ma przyciągać uwagę, a zarazem spełniać należycie swoją funkcję marketingowo-promocyjno-reklamową. Ciężko jest generalizować i stwierdzić jednoznacznie, co rozumie się przez określenie „profesjonalne wykonanie”. Na pewno jednak możemy doradzić, aby zrezygnować z tanich rozwiązań jakimi są przykładowo gotowe cliparty stanowiące na pierwszy rzut oka rewelacyjne sposoby na redukcję kosztów oraz błyskawiczne uzyskanie logotypu. Zalecamy nieco poczekać. W końcu to, jaki znak firmowy ostatecznie wybierzesz ma się wiązać z takim a nie innym odbiorem Twojej marki, więc lepiej postawić na solidny projekt przygotowany przez znających się na rzeczy specjalistów typu rekomendowana agencja Pirox, która podążając za bezustannie i dynamicznie zmieniającymi się trendami non stop udoskonala swoją ofertę, proponując wysoką jakość i kreatywne pomysły. Musimy mieć świadomość, że logo wpływa na reputację i renomę przedsiębiorstwa, stanowiąc nic innego jak bazowy element identyfikacji. Jeśli zatem chcemy wybić się na tle konkurencji, odpuśćmy sobie amatorszczyznę i nie oszczędzajmy akurat na firmowym logo.

Jak Cię widzą, tak Cię odbierają

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego mimo świetnych wyrobów czy fachowych usług, więcej konsumentów woli korzystać z propozycji Twego branżowego rywala? Być może to, co znajduje się w Twej ofercie w ogóle nie zostało przez klientów jeszcze odkryte, bowiem wystarczyło, że popatrzyli na Twe mało precyzyjne i nieciekawe logo firmowe, automatycznie zniechęcając się do Ciebie jako dostawcy interesujących ich produktów czy zleceniobiorcy. Wolą wydać więcej, czy poszukać dalej, ale mając swego rodzaju poczucie „ bezpieczeństwa”, które jak najbardziej daje solidne logo. Im bardziej profesjonalny logotyp, tym bowiem większe prawdopodobieństwo, że konkretny podmiot na jaki natrafiliśmy jest profesjonalny i niezawodny. Pamiętaj, że logo to symbol poprzez który Ty jako właściciel marki komunikujesz się z odbiorcami Twej oferty. Jeśli prezentujesz im słabej jakości znak firmowy, mogą spodziewać się równie niesatysfakcjonującej propozycji produktowej czy usługowej. Logo jest z Tobą „na zawsze”, stanowiąc coś w stylu przypinanej Ci łatki, dlatego postaraj się o nietuzinkowy i efektowny projekt logotypu, dobrany odpowiednio do stylu i charakteru działalności, jaką ma on reprezentować.

Wizerunek marki a znaczek firmowy, czyli o znaczeniu logo
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *