Jak automatyzować licytację pozycji na Ceneo?

Pomarańczowa porównywarka podaje, że posiada ponad 25 milionów aktywnych ofert. Wyróżnienie się na tle tak dużej konkurencji nie jest łatwe. Ceneo umożliwiło promowanie swoich towarów wśród TOP 3. Na pytanie: Jak automatyzować licytację pozycji na Ceneo i jakie korzyści może to przynieść, odpowiemy w poniższym artykule.

Domyślnie, wchodząc na kartę produktu Ceneo, mamy włączone sortowanie według polecanych ofert. Pierwsze trzy lokaty to TOP 3. Pozycje te nie mają najniższej ceny, a od tego, czy Twój produkt je zajmie, zależy to, ile przez przeznaczysz na klik.

Licytacja pozycji na Ceneo może być przeprowadzana automatycznie lub manualnie. Zobacz, jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja.

Strefa polecanych ofert na Ceneo, czy warto licytować stawki?

Strefa polecanych ofert na Ceneo jest dobrym sposobem na wypromowanie swojego sklepu lub sprzedanie większej ilości produktów. Ceneo podaje, że 70% przejść z porównywarki na sklep odbywa się właśnie w TOP 3.

Dlatego warto licytować pozycję na Ceneo, aby promować swój towar w TOP 3. Jedyną trudnością w tym procesie jest fakt, że jako sprzedawca musisz podać maksymalną stawkę, jaką możesz przeznaczyć na klik, a nie wiesz, jakie wartości oferuje Twoja konkurencja. Efekty licytacji CPC na Ceneo potrafią zaskoczyć zarówno pozytywnie (wzrost sprzedaży), jak i negatywnie (duże koszty promocji).

Manualne ustawianie oferty w TOP 3

Płacąc Ceneo za klik, musisz dokładnie obliczyć, jaki budżet chcesz przeznaczyć na promocję poszczególnych produktów. Wartości, które ustawisz (jeżeli będą wystarczające), zostaną przeznaczone na klik.

Dodatkowo licytując stawkę na Ceneo ręcznie, musisz nieustannie sprawdzać, jakie działania podejmuje konkurencja i czy nie przebija Twojej oferty. Takie działanie jest możliwie na kilkunastu produktach. Natomiast działanie manualne w Strefie polecanych ofert na Ceneo w przypadku kilkudziesięciu lub kilku tysięcy produktów… nie masz możliwości działać efektywnie.

Automatyzacja licytacji pozycji na Ceneo

Efektywne i oszczędne licytowanie pozycji na Ceneo może się odbywać automatycznie. Wystarczy wykorzystać system LivePrice. Narzędzie samoczynnie zadba o ustawienie produktu na wybranej przez Ciebie pozycji i przypilnuje, aby była ona najniższą wartością z możliwych.

Używając aplikacji LivePrice, musisz podać wymagane przez system parametry:

  • Maksymalną stawkę.
  • Wybraną przez siebie pozycję w TOP 3.
  • Sposób wyliczania cen.

Po uzupełnieniu odpowiadających Ci wartości system zaczyna pracę na Twoją korzyść. Aplikacja znajdzie najniższą stawkę za klik przy danej pozycji. Dzięki jej działaniu realnie oszczędzasz pieniądze, nie marnujesz budżetu na Ceneo. Kreujesz swoją politykę sprzedaży zgodnie z własnymi założeniami. LivePrice działa automatycznie i licytuje pozycje na Ceneo bez utraty Twojego czasu i pieniędzy.

Jak oszczędnie zarządzać licytacjami na Ceneo?

LivePrice to narzędzie do monitoringu i automatyki cenowej. Moduł do licytacji pozycji na Ceneo może być uzupełnieniem systemu lub samodzielną funkcjonalnością. System monitoruje Twoją konkurencję na Allegro, Ceneo lub dowolnym e-sklepie. Dodatkowo może balansować cenami w Twoim sklepie, według określonych przez Ciebie strategii cenowych i ustalonej ceny minimalnej.

Reasumując, dzięki licytowaniu pozycji na Ceneo wybierasz konkretne produkty ze swojej oferty i skupiasz na nich uwagę klientów. Działając automatycznie w strefie polecanych ofert na Ceneo, nie tracisz czasu na mozolne analizy działań konkurencji i co ważne oszczędzasz na stawce za klik!

Wypróbuj system LivePrice podczas darmowych, 14-dniowych testów. Przekonasz się, jak automatyzacja wpływa na Twój komfort prowadzenia e-sprzedaży.

Przetestuj darmową wersję demonstracyjną LivePrice i automatyzuj sprzedaż!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *